7 september - Talking about food

Något som är extremt komplicerat för mig här i usa är maten..
Nötter & Jordnötter / Mandel / Soja / Sojabönor / Sojamjöl / Baljväxter / Kärnfrukter
Här har ni mina allergier - jag visste när jag åkte hit att det skulle bli några hinder på vägen men inte trodde jag att det skulle bli så svårt som det faktiskt har blivit. Det är typ soja i Allt! Och det är svårt att hitta bra råvaror då 90% av allt i handeln är hel eller halvfabrikat, innehållande vaddå? jo nötter och/eller soja. Vet ni varför man tillsätter soja i mat? för att få en mer "naturlig" färg på produkten man skapat.. suck..
Är hungrig konstant här och på mina tre första veckor här har jag droppat två kilo, roligt i och med att jag faktiskt vill gå ner i vikt, men samtidigt vill jag inte att det ska ske på det här sättet. Jag vill gå ner på ett hälsosamt sätt och inte genom svält. Nu undrar jag om jag har någon läsare som är allergisk precis som jag eller känner någon som är det och som vet hur det är med maten här, finns här någon speciell butik som jag kan leta efter? något speciellt matmärke? vet ni något så kan ni väl skriva i kommentarsfältet:}  

Kommentarer
Postat av: tinabanck.blogg.se

Åh vad jobbigt att ha alla dom allergierna, stackare. :| Hoppas det löser sig!

Svar: Ja, har hittat några saker till nu som funkar, men vilket meck, haha!:P tack snälla du <3
Cicci None

2013-09-10 @ 06:46:16
URL: http://tinabanck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0