16 mars - Lexington

Igår åkte jag, min syster & mammi ut på väla tillsammans för lite mysshopping. Min syster flyttar snart till den grekiska ön Samos för att jobba som reseledare över sommaren så hon behövde bunkra upp med allt ifrån arbetsskor till kerastases hårolja. Själv hade jag spanat på en klassisk vit linneskjorta ifrån Lexington så gick in och provade den - hel otrolig passform & kvalitet!
Så otroligt fin på och den är en välvald dyrgrip i min välsorterade garderob.
Välkommen du vackra, vita skjorta ♥
 
Men.. tyckte servicen var si sådär på Lexington på väla. Hade verkligen höga förväntningar på denna butik men istället fick jag be om att få prova skjortan (verkade inte vara en självklarhet där inte och jag fick hitta till provrummen själv), jaga två expediter för smak & rådgivning som inte engagerade sig i mitt köp för en sekund och som avslutning gick jag miste om en fin gästhanduk för att expediten inte upplyste mig att den ingick om jag handlat för fem kronor till..!? Har själv jobbat med service i åtta år och blir grymt besviken när jag handlar för första gången i en butik och min upplevelse slutar såhär. Tänk om samma sak hade inträffat första gången jag var på ex. Victorias Secret, här kan man verkligen prata om genuin servicekänsla. Här blir man välkomnad vid sin ankomst, guidad genom butiken, där finns alltid någon som hjälper dig, allt känns personligt och det har även byggts upp en viss "stämning" som är unik för Victorias Secrets butiker och varumärke. Vad ska jag då säga om varumärket Lexington? Smakfull kvalité med snorkig service..
Kommer att maila butiken så fortsättning följer.

Kommentarer
Postat av: Mikxki

Det är så tråkitg när det blir så, man förväntar sig ändå att det ska vara bra service i en butik som Lexington

Svar: Ja det gör man, men förhoppningsvis återkommer de med en förklaring på bristerna i mailet jag skrev till dem:}
Cicci None

2014-03-17 @ 10:13:13
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: A-J

Bra att du vågar maila butiken! Kanske kan du få en gästhandduk nu i efterhand om du har tur. Väldigt fin skjorta för övrigt! :)

Svar: Absolut, har som sagt själv jobbat i den branschen i för många år för att ignorera när så grova brister framkommer hos en butik, ska bli spännande att se vilken respons man får. Tack så jättemycket:}
Cicci None

2014-03-17 @ 10:17:30
URL: http://singellivets.blogg.se/
Postat av: Annster

Så fin :)

Svar: Tack så jättemycket fina du!:}
Cicci None

2014-03-17 @ 10:22:29
URL: http://annster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0