Shoppingfokus

Hur underbart är det inte att bo i både skönhetens & shoppingens mecka?
F a n t a s t i s k t  såklart!
Men man kan bli både förvirrad av det enorma utbudet, slösaktig av de låga priserna och i vissa fall snål för man vet inte exakt vad det är man vill ha? Detta är otroligt jobbigt för mig som är en perfektionist när jag är ute och shoppar, jag handlar inte om det inte är kärlek till det jag handlar. Jag kan inte handla bara för att det är billigt (ullared-syndromet) och jag vill heller inte köpa något för att senare hitta något som jag mycket hellre vill ha. Nä shoppingfokus gäller när man är i shoppingdjungeln i NYC.
 
Därför har jag sammanställt en lista på butiker med saker som jag vet jag vill ha därifrån och märken som jag skulle vilja kika närmare på för att se om det är något jag gillar.
 
Kläder, skor & accessoarer
True Religion
Alexander McQueen / solglasögon
 Pull & Bear
 Allsaints
 Odd Molly / måste se hur priserna är här och få känna mig lite "hemma"
Ash
Hudson
Ralph Lauren
Muubaa
Reiss
Rag & Bone
AGJeans
Christian Louboutin / beiga pumps
Céline / svart väska
Spark
Kitson
Tiffany & Co / halsband eller örhängen i roséguld
 
Smink & Hår
 Covergirl
 Victor & Rolf / flowerbomb
 Urban Decay / naked foundation & läppstift 
Nars / puder & doftljus
Kérastase / textursprej K spray á porter
 
Inredning
Voluspaljus / vill ha massor med mig hem
 
Online
Shopbop.com
Net a poter.com
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0