Carita

När jag jobbade igår kunde jag inte låta bli att ta Caritas rengöring med mig hem, fullständigt älskar deras fuktserie och skulle kunna rekommendera den till alla! Vet inte vad jag tycker om clarins, vichy, clinique, lancôme och andra hudvårdsserier som säljs i butiker där det inte finns utbildade hudterapeuter. De som jobbar där är säljare och är där för att guida men framför allt för att sälja, visst de har säkert läst på men de har ingen utbildning bakom sig. 
För er som inte vet så mycket om Carita kan jag börja med att berätta att det (givetvis) kommer ifrån Frankrike. Det är ledande inom anti age och de flesta hudvårdserierna på marknaden idag jobbar enbart på cellytan medan carita tränger enda in i cellen, den jobbar med andra ord verkligen på djupet. Rengöringen jag köpte kommer ifrån deras lagoon serie som är anpassad för en hud 20+ och som namnet säger jobbar den enormt mycket på fukt, näring och lyster. Det är viktigt att mätta huden på fukt för så kallade torr-rynkor inte skall uppstå, dessa är bland de första och vanligaste rynkor som finns.    
Jag säger inte att carita är enda allternativet på marknaden men jag tror på den eftersom den enbart säljs på salonger med utbildad personal och för deras domkumenterade effekt. 
 
Kort om Carita Ideal Hydratation
Konsistens - Tunn gelé • Doft - Mild, fräsch och ren • Känsla - Ren, thats it • Varaktighet - dryg • Design - Stilren och fin att ha framme i badrummet • Helhetsintryck - En lyxig & vårdande ingrediens i min morgonrutin

Kommentarer
Postat av: MADDISENJ

Det låter som en väldigt bra produkt, fungerar den till alla hudtyper? Jag har alltid problem med att hitta något som fungerar på min besvärliga hy.. Hur dyr är den?

Svar: Ja, fuktserien är anpassad för alla hudtyper mellan 2o-3o år. Vad är det du har besvär med vännen? tell me, så kanske jag kan tipsa lite:} Den här rengöringen går på ca 4oo:-
Cicci None

2013-02-01 @ 16:44:46
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0