Breakfast at the colosseum

fredagen åt vi frukost med colosseum som utsikt, på andra bilden kan ni se avsattsen där vi satt i en av caféerna i det gula huset. Frukostarna på resan tycker jag generellt var godast, men det var väl all god italiensk ost, haha! (Ska även tilläga här att jag och min pojkvän enbart gick upp vars 1oo g på resan men det var nog för att vi gick oavbrutet alla dagar vi var där, vi ville ju se allt!). Vi gick även på en privat guidad tur inne på colosseum där vi fick gå ner under colosseum där arbetarna, slavarna och gladiatorerna befann sig. Sen gick vi högre och högre upp för att få perspektiv på hur enorm denna byggnad är. Som den historia-nörd jag är var det en liten wow-känsla för mig, haha! Måste bara lägga till en detalj så ni förstår hur krävande det måste ha varit att göra detta monument, på bilden med mina boots ser ni små tegelstenar formade i fiskbensformation.. ja de jobbade både stort & smått kan man väl säga - vilket pill det måste ha varit!  
 

Kommentarer
Postat av: Madeleine Jonsson

Du har fått en utmärkelse av mig, gå in och läs den och följ gärna anvisningarna :)

Vilka underbara bilder

2012-11-29 @ 13:32:26
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Erica

Italien! Åh, vad härligt det låter att vara där och se allt! Vilken upplevelse! :)

Svar: Ja det var det verkligen - åk dit någon gång säger jag bara!:)
Cicci None

2012-11-29 @ 15:41:05
URL: http://faithhopelove.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0