Sol & Solprodukter

Idag har vi haft inspirationskväll i butiken om Sol & Solprodukter. Det slarvas en hel del med detta eller så är man rädd för att använda det för man tror att man inte ska bli brun, jag ska därför upplysa mina läsare;
Det finns för det första två olika typer av solskydd, kemiska och fysikaliska. De kemiska solskydden stänger ute både uva och uvb strålar, man kan säga att den absorberar strålarna i krämen så strålarna tar sig aldrig till huden, detta resulterar i att man inte får någon färg men ett mycket bra skydd. De fysikaliska solskydden fungerar som så att de skyddar från både uva och uvb strålar men släpper igenom en del uvb (som gör oss bruna och som sätter igång produktionen av melanin som är vårt färgämne i kroppen), detta för att skydda vår kropp från att bli bränd. För ytterligare färg kan man även som jag skrivit om tidigare använda sig utav en sun activator som tränger länge ner i huden och som även arbetar tillsammans med melaninet och kickar igång det ytterligare.
Så för en snygg, jämn och säker bränna använd solskydd & sun activator!:)

Jag kommer själv använda sun activator från Carita, solskydd spf 15 ifrån Dior och after sun också ifrån Dior.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0