Min kreativa ådra


I julklapp fick jag bland annat en inredningsbok med gör-det-själv-inspiration. Har suttit klistrad i den någon timme nu och mina idéer för vardagsrummet börjar ta fart. Jag skulle verkligen älska att ha en superstor plåtstjärna lutandes mot väggen, vintagevingar hängandes här någonstans, gamla fat i silver och fattigmanssilver på väggen & sätta upp en panelvägg i trä bakom tvn och lägga till en åra med olika vägvisningsskyltar.
Jag tycker om att göra saker själv, har det antagligen efter båda mina föräldrar. Pappi är snickare och har i stort sätt byggt hela vårt hem medan mammi har vart den pyssliga och inspirerat mig att skapa med tyg, pärlor, nål & tråd.
Har inte velat visa Er vårt vardagsrum än då det inte är ordentliget färdigställt, väggarna är ganska kala just nu men det får vi leva med tills vi har bestämt oss för vad vi vill göra. Fundrar nämligen också på att lägga nytt golv här då det befintliga är ganska tråkigt. Men uppdatering angående vardagsrummet kommer sinom tid, jag lovar.


Kommentarer
Postat av: alis

TACK söta du! :) Jaaa visst såg den god ut, jag är så himla sugen på sötsaker nu också haha. Har du inga bilder från ditt nyår? Hade varit kul att se! Kram

2012-01-02 @ 14:15:41
URL: http://alis.blogg.se/
Postat av: Sofia

Åh, vilken härlig bok! Jag är precis som du, älskar att inreda, pyssla, fixa hög mysfaktor och ha det som ingen annan har :) Vad heter boken? hade så gärna velat ha den :)



Tack för mysig blogg.

Kram

2012-01-02 @ 22:13:59
Postat av: Cicci

Sofia - vad kul att höra! Men är ju så kul att knopa ihop egna detaljer till hemmet:) Boken heter "Inred lantligt på ditt eget sätt" och är skriven utav Anna Örnberg. Tror min syster sa att hon hade köpt den på åhléns:)

2012-01-03 @ 16:07:51
URL: http://satisfactioncreatedbycicci.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tack så mycket, ska försöka få tag på den så fort som möjligt :) Ja det är super kul, därför det är så roligt att kolla in din blogg med olika inspo bilder och bilder på ditt hem :) Vi har väldigt lika smak, så man kan alltid få egna ideer från dina bilder :)

2012-01-03 @ 20:04:35
Postat av: Cicci

Sofia - du är allt för rar! Hoppas nu du hittar boken och skulle ju vara så kul att få se något ifrån ditt hem, speciellt nu när vi är så lika:)

2012-01-04 @ 21:51:54
URL: http://satisfactioncreatedbycicci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0