22 April - Vår lilla skatt


Snälla, tänk på oss nu.
Nikki fick tidigt imorse läggas in på djursjukhuset i Helsingborg för neurologiska besvär, de talade allt ifrån epilepsi till typiska rassjukdomar. Jag vet ärligt talet inte vad jag gör om hon inte blir frisk eller kan få en bra livskvalitét igen. Tänker på att hon endast fyller 9 månader idag, vår lilla skatt.
Detta är så jobbligt, snälla jag behöver stöd. Har någon annan erfarenhet av det här eller känner någon? vi vill veta allt och är tacksamma för alla svar vi får.

Update: Tack till Alla er om har skrivit, det betyder verkligen jättemycket. Har inte orkat svara än, pendlar just nu mellan hopp & förtvivlan så har svårt att fokusera. Vi har inte hört något än och hon ligger som sagt i goda händer på intensiven på djursjukhuset. Nu ska jag försöka få några timmar sömn. Sov gott till er!


Kommentarer
Postat av: cicci

är det epilepsi är det ju ingen sjukdom man märker av och direkt lider av om man inte får anfall. det är ju faktiskt en sjukdom som kan försvinna med åren. en gammal grannes hund hade epilepsi och den fick medicin mot det och de hade också kramplösande som de gav henne i gumpen om hon fick anfall. men så länge man tar medicin så är ju epilepsi en sjukdom som inte märks. jag har ju det själv, så vet ju lite vad det handlar om. jag förstår att det är jobbigt men ett värdigt liv tror jag nog hon kommer få ändå! :) hoppas lilla nikki blir frisk snart och får komma hem. många kramar !

2012-04-22 @ 16:18:42
URL: http://ciccidahlgren.blogg.se/
Postat av: seperti

Åh fy .. hoppas allt blir bättre ♥

2012-04-22 @ 19:11:55
URL: http://seperti.se
Postat av: Carina

Usch vad jobbigt. Vad har hon för symtom? En på mitt jobb har en hund med epilepsi och de har lärt sig att hantera det. I början blev ägarna så klart stressade och rädda men nu vet de när anfallen kommer och jag tror att det finns medicin för det.



Hoppas de kommer underfund med vad det är för fel och att det inte är något livshotande.



Håll ut!

2012-04-22 @ 21:26:23
Postat av: MADDISENJ

Usch vännen det skär i mitt hjärta när jag läser detta inlägg. Fina lilla Nikki. Jag håller alla tummar och tår för hennes skull och tänker på er! Hoppas verkligen hon blir frisk och snart kan återvända hem till er och leva ett normalt liv. Stor kram och puss till dig min fina vän <3

2012-04-23 @ 13:44:26
URL: http://maddisenj.se
Postat av: hanna

önskar man visste något och kunde hjälpa :( men hoppas verkligen hon får komma hem till er snart igen, sänder flera tankar till er <3

2012-04-23 @ 21:11:15
Postat av: elin jaconelli

<3

2012-04-24 @ 12:30:59
URL: http://elinjaconelli.blogg.se/
Postat av: Cicci

Carina: Hennes symtom var att benen gick kors och tvärs, kunde i stort sätt inte stå själv, slickade väggarna när hon gick, gick i högervarv och allmänt trött. Förhoppningsvis är hon rätt diagnostiserad nu men veterinären har sagt att de är svårt att särskilja olika typer av hjärnhinneinflammationer och encefalit. Men hon ser ut till att svara fint på behandlingen så vi är hopp fyllda även om vi kommer att få leva med oron att hon kan bli sjuk igen men vi tar dagen som den kommer och gör den till den bästa för lilla Nikki <3 Hoppas de går bra för för den andra hunden med epilepsi också! kraam på dig*

2012-05-02 @ 20:44:13
URL: http://satisfactioncreatedbycicci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0