Moster Maj-Britts Kycklingsoppa

Bara för Mina Läsare.
Efter min vistelse hemma hos moster Maj-Britt i Borås vill jag dela med mig utav en av mina absoluta favoriträtter, den är bara för Er & följer Ni bara receptet så kan Ni bjuda hem vem Ni vill till en god & mysig middag.

Moster Maj-Britts Kycklingsoppa

2 purjolökar
2 röda paprikor
1 burk champinjoner
3 msk curry (gärna orientalisk)

Hacka och fräses i smör tillsammans med curryn så att det blir mjukt.
Blanda med en grillad kyckling, urbenad och skuren i småbitar.
Tillsätt 2 hönsbuljongtärningar och 1 liter vatten. Koka en stund och tillsätt 3 dl grädde + ca 1 dl mango chutney (mild lite mer, stark lite mindre) koka ytterligare en liten stund.
Risoni - 1 liter vatten + 1 dl risoni - blandas i soppan

Har älskat denna soppan sen jag var ett litet barn..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0