En blomma i afrikas öken

Ikväll blir det lite 25 års firande för älsklis bästa vän raffe, lite fika där och annat gott.
Sen blir det testjobb för mig inatt mellan 22-04.
Har bestämt mig för att hyra film imorron (tror jag kommer vara lite trött då) igen men den här gången en film som jag inte tror min älsklis vill se - en blomma i afrikas öken. Visste inte att dem hade gjort film av denna hemska bok, fruktansvärt men så viktigt ämne. Den handlar om modellen Waris Dirie, som ung blev hon könsstympad och bortgift med en mycket äldre man men så lyckas hon rymma och hamnar så småning om i england om jag inte minns helt fel där hennes modellkarriär sedan börjar.
Väldigt gripande bok och nu vill jag ju såklart även se filmen.

Waris Dirie för H&M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0