Snow


Är det bara jag som är lycklig över att det inte kommit snö (host, slask) i år? Visst tycker jag om snö och att de ger en otrolig julkänsla men när man bor i sydsverige så lägger det sig ändå aldrig fint. Så vad ska man då med den till? Det blir bara jobbigt när man ska gräva sig fram till bilen på morgonen, skrapa isiga rutor, gå upp 2o minuter tidigare bara för att komma i tid till jobbet, ska man gå på gatorna måste man oroa sig för att trilla och som om inte allt detta vore nog så kan man bara använda ett fåtal skor,
alltså dem som tål snö och slask! Boring!
Så nä, vill man ha vacker snö får man vackert åka till sälen, oslo eller något annat vinterparadis för vi tycks glömma varje år att även om där kommer snö så kommer den aldrig ligga fint. Punkt.


Kommentarer
Postat av: cicci

slask kan jag vara utan, men snö gillar jag ! det finns inget mysigare än när man går en vindstilla kväll och ser hur snön glittrar och hör den knastra under fötterna. men jag har väl blivit bortskämd tidigare år... har faktiskt varit med om sådana vintrar även om jag bara varit i sydsverige. :P men här i skåne saltas det ju mest vilket innebär en massa slask. :P där jag är uppvuxen brukade de bara sanda och det innebär vita vägar längre. :)

2011-12-21 @ 14:01:33
URL: http://ciccidahlgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0