Färgstjärnan & Min Första Frisyr


Idag har vi vart mer praktiska och har äntligen fått visa prov på lite kreativitet och det vill jag lova att vi har i den här klassen! Vi har idag gått igenom grunderna för ämnet Färg och vi fick tillsammans göra vår egen Färgstjärna med grundfärgerna, blandfägerna samt i ljusa och mörka nyanser. Vi har även nuddat ämnet Kemi och jag säger bara oh shit.. men det ska nog gå bra^^
Vi fick även vår utrustning idag som jag tänkte visa Er imorron, dock fattas vi en bortse och saxen får vi inte förrän vi kan behärska den, vilket vi kommer att göra lite senare i utbildningen.
Vi fick även våra dockor och vi fick till uppgift att på frihand skapa en uppsatt frisyr, jag hade till en början svårt att komma på vad jag ville göra men till sist bestämde jag mig för två loopsbollar, den ser kanske inte jätterolig ut bara sådär men med lite blommor och annat fint invävda hade den passat mycket fint som balfrisyr
Dock tyckte Älsklisen att håret liknade princess Leia från Star Wars filmerna *hihi*


Kommentarer
Postat av: syster nelia

Jag tyckte det blev fint!:D

2010-08-19 @ 09:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0