Använd Din Högra Hjärnhalva


Nu är jag Äntligen igång!
Andra skoldagen
är nu passerad och Ni skulle bara veta hur trött jag var igår efter all info som vi fick.. Men idag har vi pratat om hur olika vi är på att lära oss saker och på vilka sätt vi personligen kan/ska ta in vår kunskap. Det är nämligen viktigt att veta som blivande frisör att vi överlag inte lär oss såsom många andra gör, vi har nämligen en högre aktivitet i vår högra hjärnhalva då denna hanterar kreativiteten speciellt, därför måste vi stimulera den på ett sätt och den vänstra hjärnhalvan på ett annat sätt för att ta till vara på kunskapen vi får på utbildningen på bästa sätt.
Det är verkligen jätteintressant att få veta mer om hur hjärnan fungerar och hur vi måste känna oss själva för att förstå hur vi lär oss, det är en hel vetenskap i sig^^
Men klassen är annars supergo & de lärare som vi träffat hittills verkar otroligt duktiga.
Men attans vad de kliar i fingrarna nu, för redan på måndag är det dags för mitt första klipp, på en dock såklart - men ändå!


Kommentarer
Postat av: Malin

vad kul :)

jaellerhur, mysmys.

Japp, det är jag och ja det är mig man ser på kanten där :P hihi

Jag förstår det, men måste vara skit kul ju! :D



Jora, det är lite till och från..jobbletandet tar på krafter och är inte kul :( Jo, just nu är det regnigt och molnigt. men lite mysigt är det faktist :)



Sjdå? allt bra nu när du får börja utbildningen?

kramkram på dig!

2010-08-17 @ 19:42:20
URL: http://chickity.blogg.se/
Postat av: tildamilda

Varsågod :) Vad härligt! Jag tror att du kommer trivas som fisken i vattnet .. Du får ju trots allt hålla på med något du tycker mycket om :) Så all lycka till dig & din framtid inom frisöryrket ^^

Ja, jag blev superglad över alla mina presenter :) Kan tänka mig att pilsnerlåda & kryddstället skulle falla dig i smaken ;) Dricker dock inte öl jag heller, men ska ge dessa en chans tänkte jag ;P

Åh! läpp-tatuering var så himla cool :D Har själv velat ha en sådan. Vilken kul idé att sätta dit din pojkväns läppar :)

Åhja, jag är jättenyfiken på hur dina möbler blev efter målningen :D iih!

Klart man måste få skämma bort sig & ansiktsbehandlingen gjorde verkligen underverk på min hy :) Ska redan dit om ca 3 veckor igen .. det behövdes tydligen en uppföljning. Men inte mig emot :)

Jag hade velat komma bort .. Åka till Göteborg & shoppa, men har dock inte fått med mig något sällskap så får spendera min sista semesterveckan hemma ;/ Men ska ta ut semester i september med så kanske åker då istället :)

Förlåt för att jag ännu inte satt ihop listan om vad man kan göra här i Kalmar, men jag har inget fungerande skrivar-program eller vad man säger ;P Men jag lovar att ordna det :) Skulle va kul om ni besökte denna stad :)

Ha det toppen! Kramkramkram

2010-08-17 @ 21:09:33
URL: http://tildamilda.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0