Driving in New York

Köra ensam i New York - check! √
Men det var en både rolig & fasansfull upplevelse.. Det är verkligen inte som att köra i Sverige. Jag har GPS nu när jag kör men jag vet faktiskt inte om den hjälper eller inte. Seg är den i alla fall, stod i en korsningen och hade valt filen rakt fram för GPS:en hade inte pratat ett tag och när jag stod där och väntade på grönt så börjar hon ropa om att jag ska svänga höger!? Fick ju köra rakt fram, i och med mitt filval och då tjatar tanten om en u-sväng, men saken är den att man kan ju inte göra en u-sväng vart som helst. Måste erkänna att jag var vilse där ett tag, haha! Men ska bli skönt att ta ett amerikanskt körkort också så att man verkligen känner till alla regler, finns till exempel högersvängar här där man får köra mot rött under vissa omständigheter.. wtf?! Men detta ska nog gå bra, min första dag idag så det får väl vara okey:)
Ska prova att köra med min GPS i mobilen när jag hämtar A sen, för jag känner mig verkligen inte bekväm än med att köra på deras motorvägar, längtade bara hem till mina lugna landsvägar i skåne när jag körde där ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0