10 november - New Restaurant

Vaknade 8.4o av en puss av min pojkvän och min lilla nikki, sedan åt vi frukost och städade lägenheten. Fick prova-sitta bilen idag, lära mig att ställa in sätet, inre säkerhetskontroll och lite annat roligt. Men får ju inte köra än förrän jag och min pojkvän gått förarkursen..så drygt! Men snart så;)
Har köpt en hel del julklappar idag också, åker ju bort nästan en vecka och när man väl kommer hem sen är alla ute och handlar och det är kaos, så vill ha så mycket som möjligt färdigt innan det blir december. 
Nu ska jag och älsklis ner till stan och prova en ny restaurant, see ya!

Kommentarer
Postat av: Elins blogg

Tack för din kommentar i min blogg! Tänkte svara på dina frågor om Rom:

Det är rätt dyrt i Rom eftersom det är en storstad. Fast maten kostar ungefär som här i Sthlm. Vinet däremot är billigare! Mitt tips angående kläder är att först kolla vädret innan man åker. När vi kom dit var det 26 grader och sol men sen sista dagen var det bara 13 grader och lite regn. Så ta med lite blandade kläder. En sak som är bra att veta är att även om det är varmt så är det ändå höst där, det vill säga att italienarna har ändå höstkläder på sig eftersom de följer modet så noga. Så klänning med bara ben tex kan man inte ha även om det är 20+. Jag hade jeans och någon topp sen en kofta med sen när det blev lite kyligare på kvällen. Sen det viktigaste tipset av allt, ta med sköna ingådda skor! Helst gympaskor. Man ser mest när man tar sig runt gåendes i Rom. Gå & gå! Då kan man komma till riktigt mysiga torg och små gränder. När ni ska äta på restaurang ta ingen som ligger nära alla turistattraktioner utan gå bort från allt på små gator, där finns de bästa restaurangerna! Och ät mycket glass, italiensk glass är gudomlig.

Oj vad långt det blev, hoppas du fick svar på det du undrade! Jag hade också exakt samma funderingar som dig när jag packade!

/ Elin

Svar: Långt om länge, Tack för din kommentar! Den var otroligt givande, vi hade mycket nytta av den och jag tror att den hjälpte oss en hel del då vi bara fick uppleva underbara restauranger, fina bakgator, massor av god gelati och fick se alla sevärdheter. Tack än en gång, mor & far kommer också använda dina goda råd när dem snart också åker ner:)
Cicci None

2012-11-10 @ 19:40:21
URL: http://elinsdetaljer.blogg.se
Postat av: Emelie

Förarkurserna är så onödiga tycker jag... haha :P de borde inte finnas

Svar: Haha, låter ju spännande att går på den nu;) men vi får väl hålla oss till regelverket, hehe;)
Cicci None

2012-11-12 @ 13:48:39
URL: http://seperti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0