12 juli - Dior Bronze

Har lärt & läst på en hel del om solskydd den sista tiden, jag är ju soldyrkare som ni vet och jag verkligen avskyr att känna mig blek, men samtidigt så vill jag ju inte skada min hud eller åldra den i förtid så därför har jag testat en hel del solskydd de senaste veckorna och till sist valde jag att köpa Dior Bronze spf 15. Den är i spray-form vilket jag verkligen älskar, tycker det är så jobbigt med solkrämer som kladdar och som inte direkt går in i huden, det gör denna däremot. Den doftar även jättegott, inte alls så där kemiskt som så många andra solskydd gör, den här känns både frisk & blommig i sin doft. Priset går loss på 450:- men det tycker jag är helt okej för en så viktig produkt. Ni vet väl om att man skall bära solskydd hela året? även på vintern, allt för att skydda sig från den negativa påverkan från sol och andra yttre påfrestningar, så från och med nu kommer jag alltid att använd det för jag vill åldras med vetenskap & skönhet!
 
en sak till - man blir brun även om man använder solskydd, den som säger annat är inte påläst eller måste kolla upp sina källor, man måste bara ha kolla på om den är kemisk eller fysikalisk & välja rätt styrka - prata med återförsäljaren om ni är osäkra:) En bränna man får med solskydd är en bränna som varar länge och de gillar vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0