Eyebrows

Som Ni kanske vet är jag otroligt petig med mia ögonbryn och jag tänkte nu ge lite tips till när ni ska forma & sminka era ögonbryn. Det Ni behöver är en mjuk ögonbrynspenna, ögonbrynsskugga, snedställd pensel och concealer.
1# Börja med att fylla i brynen med ögonbrynspennan så att brynet för den form som ni vill ha, fattas ni hår någonstans i brynet, bry er inte om det utan måla precis så ni vill att brynet skal se ut. Börja med den nedra linjen av brynet försätt sedan med det övre.
2# Fyll sedan i hela brynet med ögonbrynspennan.
3# Ta sedan en torr oanvänd mascaraborste och svep denna över brynet och blända in det du målade med pennan. Blända så mycket så att det inte känns "målat" längre. Var noga med bländningen där ögonbrynet börjar.
4# Ta en snedställd pensel och forma en linje under/efter ögonbrynet med concealer, detta ger både ett lyft för brynet samt definierar det. Sudda sedan concealern så det bländar in fint i din bas. Gör sedan samma sak på ovansidan av brynet.
5# Svep över lite ögonbrynsskugga över hela brynet, för att ge ett mjukare intryck.
6# För extra glam lägg en snygg highlighter under brynets vinge.
7# Fixera med brynfix.

Kommentarer
Postat av: nikita

fin blogg :)

2012-02-01 @ 16:25:47
URL: http://niikitaaa.blogg.se/
Postat av: hanna

du har så fina välvårdade bryn, önskar man själv hade lite tjockare och längre. bra tips det ska jag komma iväg till nästa gång :) älskar att kunna fylla i och få finare form. hade inte tackat nej till dom på bilden haha

2012-02-01 @ 19:01:39
Postat av: tildamilda

Bra tips, fina du :) Jag avskyr min bryn ;/

2012-02-01 @ 19:18:16
URL: http://tildaadahl.blogg.se/
Postat av: Sandra

bra tips! måste prova med en mascaraborste som du skrev, och lägga concealer EFTERÅT :)



mina bryn blir aldrig riktigt bra "längst ut", växer knappt hår där för mig :´/

2012-02-01 @ 23:35:42
URL: http://mylibrascale.blogg.se/
Postat av: Cicci

Hanna - Nä jag håller med, de är jättefina! Såg ett klipp på youtube på en tjej som hade många luckor i sina bryn samtidigt som hon fattades många strån längt ut på brynet, men med denna metoden såg det ut som hon hade världen snyggaste ögonbryn - testa!:)

2012-02-02 @ 18:26:19
URL: http://satisfactioncreatedbycicci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0