Girl or Woman?


Vi hade en mycket intressant frågeställning under tiden på min frisörutbildning. Jag sa nån gång att jag var tjej och då fick jag väldiga protester om att nä, jag var kvinna. Nä sa jag då jag är väl ändå en tjej? Pratet gick vidare och vi frågade oss när man egentligen blev kvinna? är det vid en viss ålder? viss mognad? efter man fått barn? Utseende? 
För att illustrera mina tanker över frågan så visar jag Er här ovan en kvinna (beyoncé) & en tjej (rihanna), jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men jag vet jag bara i magen att beyoncé är en kvinna och rihanna är en tjej. Håller Ni med mig? eller vad tycker Ni? ^^


Kommentarer
Postat av: tess

Vilken härlig blogg!

Jag har aldrig tänkt på det sådär. Mina klasskompisar är tjejer, medans mina arbetskamrater faktiskt är kvinnor (trots att det bara är två år eller något emellan) Jag tror att det har med mognad att göra, men det är nog mycket personligt.

2011-06-01 @ 14:48:00
URL: http://jaklakrokus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0