My Lastname

Jag har länge funderat över mitt efternamn, Andersson. Det är väldigt vanligt och är därför inte så användbart då man vill skapa sig ett namn inom sin karriär, jag överväger därför att byta. Jag har funderat över detta i snart två år och har "testat" för mig själv hur det skulle låta, kännas och upplevas med olika efternamn som jag velat ha. Jag har nu hittat ett som jag tror är "the final one", men om jag väljer detta kommer jag få ändra följden av mitt förnamn och mitt andranamn för att det ska få en fin klang. 
Jag har dock funderingar på att behålla a:et någonstans i namnet för att fortfarande ha kontakt till mitt gamla efternamn. 
Men jag måste göra lite efterforskningar; vad gäller för att få byta efternamn? vad kostar det? hur ansöker man? får man göra det vid andra tillfällen än vid vigsel?


 


Kommentarer
Postat av: MADDES

Hej gumman! Nu var det galet längesen jag svarade på kommentarer och bloggandet har inte varit på topp heller. Jag har haft så himla mycket annat hela tiden. Jag har varit husvakt på 2 olika ställen, jag har festat och varit iväg med vänner och jobbat. Det är inte lätt att hinna med allt! Dessutom har jag fått en vätskefylld knöl i handleden som jag ska operera bort så den gör att jag har väldigt ont i handleden, handen och armen mest hela tiden vilket dessutom påverkar att jag inte kan sitta vid datorn lika mycket. Självklart är det högerhanden som jag använder mest, ingen större chock,haha! Hur är allt med dig? Hoppas du får en fin helg nu. Ska du hitta på något särskilt? Kramar

2010-08-06 @ 17:29:35
URL: http://maddisenj.blogg.se/
Postat av: Johanna

Du ansöker hos patentverket http://www.prv.se/Personnamn/Att-byta-personnamn/Byta-efternamn/

Sen kostade det typ 3000 kronor för både förnamn och efternamn... Ska sjunga Ceciiiiiilia för dig i alla fall ;)

2010-08-08 @ 21:30:54
URL: http://polkadots.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0